2020-01-01

Fitness

Dieta bogată în fibre - beneficii

Dieta bogată în fibre reduce aportul de calorii și crește aportul de nutrienți. Cum? ⁣⁣

Alimentele ce au un conținut mare de fibre sunt cele neprocesate (mâncarea reală, exact așa cum a lăsat-o natura) și au în componență un raport optim de macronutrienți, astfel încât organismului ii este ușor să le proceseze și să asimileze substanțele hrănitoare prezente în cereale, legume, nuci, semințe etc.⁣

Majoritatea oamenilor începe să piardă în greutate pur și simplu dacă măresc aportul de fibre, fără să adauge altă schimbare în stilul de viață. De ce?⁣⁣

1. Foarte multe fibre sunt insolubile, ceea ce le face aproape imposibil de digerat, în special de către stomac. Consecința acestui fapt? 0 calorii asimilate de organism, dar un volum mare la nivelul stomacului, și o senzație de sațietate mai rapidă și pentru mai mult timp.⁣ ⁣⁣

2. Fibrele sunt greu de mestecat, vei mânca mai încet și vei mesteca mai bine, ceea ce va da timp semnalului de sațietate să ajungă către creier, fără ca tu să supra-mănânci.⁣⁣

3. Fibrele pot să reducă nivelul mare de zahăr din sânge imediat după mese, ceea ce are ca efect evitarea rezistenței la insulină. ⁣⁣

Alimente bogate în fibre, dar și în vitamine și minerale: broccoli, fasole roșie, avocado, morcov, sfeclă, cartof dulce, linte, năut, chia, quinoa, ovăz, fructe de pădure, măr, pară, banană, ciocolată neagră (min 85% cacao). În general toate alimentele vegetale pe care le oferă natura și nu ajung în procesele de transformare din industria alimentară modernă.

Inapoi la Blog